HSP - Hrvatski sindikat POŠTE

POST INFO 476 – POŠTA, NEKOM MAJKA, A NEKOM MAĆEHA

Znate, jedna je kolegica, šljakerica sa šaltera, ovih dana bila na tananom ledu. Nadležni su se potrudili odgurati je nasred zaleđenog jezera, tamo gdje je led bio još tanji, i što je drugo moglo zadesiti ovu nesretnu ženu nego da potone. Potonuti u otkaz, a o tome je ovdje riječ, uvijek je bila grozna stvar, nevolja koju ne treba poželjeti ni najljućem neprijatelju. Navedena huda sudbina je kolegicu zadesila jer je, pišu u optužnom obrazloženju, nemarna, već ranije upozoravana i u svojoj površnosti, vrlo vjerojatno oštetila Poslodavca za strašni iznos od par stotina kuna. Da se ne bismo krivo razumjeli, sindikat nikad nije, to ne radi sad, niti će ikad u budućnosti stati na stranu dokazane (!) ˝zloporabe položaja i ovlasti˝ pa makar se radilo o namjernoj (!) šteti mjerenoj minornim novčanim iznosima. Sindikat je pitao, pita i sad, a pitat će uvijek dok tako bude, zašto u Hrvatskoj pošti postoje najmanje dva mjerila, aršina rekli bi, i do kad će to trajati??? Dokad će štetočine raznih fela i provenijencija, sveznajući koji svojim činjenjem, nečinjenjem, neznanjem, površnošću, bahatošću, tvrdoglavošću i, tko zna čime još, biti zaštićeni ko ona zvijer sa kovanice od pet kuna? Bezbroj bi vam pitanja mogli postaviti na ovu temu. Evo, na primjer, kol’ko je dlačica s glave palo stručnjaku koji je napravio ozbiljnu štetu u poslu s nikad tiskanom poštanskom markom s likom našeg proslavljenog skijaša? Il’, recimo ovo, kako se, i koliko opako, proveo menadžer koji je svojim činjenjem ukinuo prometovanje 5-tonskog kamiona na liniji Split – Šibenik – Zadar – Rijeka i obrnuto, a što je za posljedicu imalo ozbiljno srozavanje kvalitete usluge i, k tome, (pre)skupo dodatno angažiranje ljudi, novca i vozila. Takozvane izvanredne linije, kojih je, recimo, u samo tri ljetna mjeseca godišnje bilo dvadesetak, stajale su poneku kunu. Mora bit da je iznos barem malkice veći od onih par stotina kuna manjka koji se stavljaju na teret ženi s početka teksta. I tako to nekoliko godina, sve donedavno. A onda je čovjek zaključio da to ipak nije bio dobar potez i vratio liniju koju nikad nije ni trebao ukidati. Pojeo vuk magare!! Eto, to Vas mi pitamo, iako, da budemo iskreni, pesimisti smo što se odgovora tiče. Iz iskustva, naravno.
ODRŽAN IZVANREDNI SKUP RADNIKA U SORTIRNICI ZAGREB
Dugo akumulirano nezadovoljstvo zaposlenih u zagrebačkoj Sortirnici prijetilo je da se pretvori u nešto više i ružnije pa je, da bi izbjegli izvanredno stanje, Radničko vijeće GP1 sazvalo izvanredni skup radnika Sortirnice Zagreb. Skup je imao jednu točku dnevnog reda: Aktualni problemi u Sortirnici Zagreb. Skupu su nazočili čelni ljudi Sektora sortiranja, predstavnici sindikata i popriličan broj radnika. Sama činjenica da se na skupu pojavio velik broj radnika govorila je u prilog tomu da nazočni imaju puno zamjerki, nedoumica i pitanja. Duga je lista postavljenih pitanja i problema dok je, treba reći, nešto manji broj dobivenih odgovora i ponuđenih rješenja. Između ostalog, radnici se žale na loše uvjete rada, na neplaćanje popodnevnog rada (pozvani su da putem sindikata pokrenu sudske tužbe u vezi s ovim problemom). Jednako tako, radnici su nezadovoljni rasporedom rada na što im je direktor sektora odgovorio da je isti u skladu sa Zakonom (inat poslovodstva nije spomenut, op.a.). Istaknut je problem velikog broja oboljelih i invalida te manjka mlađih radnika. Radnici su izrazili svoje ogorčenje na nepravedne i nejednake plaće za isti rad, na loše međuljudske odnose i slabu komunikaciju na relaciji poslovodstvo – radnik kao i na odnos nadređenih prema njima. Čelni čovjek Sektora je iskoristio priliku najaviti neka nova tehnička rješenja i poboljšanja (košare za pošiljke, vezačice svežnjeva, poboljšanje rada SARP-a, nabavka pogonskih traka, prepravak perona, ravnomjernije dnevno raspoređivanje količine posla, novi sustav vaganja pošiljaka…). Najavljene su i nove norme za radnike te su upućeni poziv i preporuka onima koji ne mogu odgovoriti zahtjevima posla u Sortirnici da se potrude naći posao u nekom drugom procesu rada (što god to značilo!?). U svom obraćanju radnicima, predsjednica HSP-a je upoznala nazočne da su u tijeku kolektivni pregovori čija je glavna tema program zbrinjavanja najavljenog tehnološkog viška radnika. Naglasila je kako će pregovaračka strana sindikata učiniti sve da oni koji već moraju otići iz sustava, odu s ˝pristojnim˝ otpremninama, a da ukupno isplaćeni iznos otpremnina ne bude pretežak teret onima koji će nastaviti raditi u HP-u. Osvrnuvši se na opravdano negodovanje radnika u vezi s nepravednim nagrađivanjem i plaćama, u potpunosti se složila s izrečenim nezadovoljstvom i najavila pritisak na Poslodavca da se žurno započnu ozbiljne radnje na donošenju novog i pravednijeg Pravilnika o plaćama i cjeniku radnih mjesta. Iz perspektive sindikata skup je održan na visokoj razini profesionalnosti svih sudionika (radnika, poslodavca i sindikata). Zadovoljni smo odazivom radnika kao i načinom kojim se raspravljalo na skupu. Očekujemo, a i vjerujemo da će se pojedini problemi koji su istaknuti na skupu hitno riješiti.
POKRETANJE SUSTAVA „UPRAVLJANJE URUČENJEM“
Kako doznajemo, u Sektoru dostave GP1 s primjenom je počeo sustav pod nazivom „Upravljanje uručenjem“, koji se temelji na obradi podataka o izvršenim poslovima opće dostave. Cilj ovog sustava je optimizacija i planiranje tehnološke faze uručenja poštanskih pošiljaka. U uputama i okružnicama nije navedeno tko će iz obrasca „Osobna evidencija poštonoše“ to raditi odnosno unositi podatke u istoimenu aplikaciju MIPS-a. No, kako doznajemo, za te poslove u poštanskim uredima nije zadužena Divizija pošta na koju se odnose navedeni poslovi, nego će to morati obavljati radnici Mreže (!?!) Tako je bilo i sa sustavom zaduženja dostave. Ispada da su radnici u Mreži dežurni za sve nove poslove drugih divizija, s tim da se u ciljevima to nigdje ne bilježi?! Kako će se to odraziti na kvalitetu posla u poštanskim uredima? Umjesto da se radnici Mreže posvete svojim poslovima i nude usluge koje su im u ciljevima, morat će raditi poslove koji im se nigdje ne evidentiraju. Nadamo se da će se snimanjem procesa rada u Mreži ti poslovi bilježiti tako da se osnovna postava radnika može povećati.
PRIJAVE ZA LJETOVANJE U PLAVOJ VALI OD 2. TRAVNJA
Sve radnike Hrvatske pošte obavještavamo da će od 2. travnja 2013. započeti zaprimanje prijava za ljetovanje u odmarališnim objektima Plave Vale. Sve one koji svoj godišnji odmor namjeravaju provesti u jednoj od naših odmarališnih destinacija, kao što su Punat na otoku Krku, Rogoznica, Bol na otoku Braču, Vrboska na otoku Hvaru i Mlini kod Dubrovnika, molimo da popune obrazac za prijavu, koji mogu naći na internetskoj stranici www.sindikat-hsp.hr ili kod svog sindikalnog povjerenika. Popunjeni obrazac za prijavu potrebno je dostaviti putem pošte na adresu: Plava Vala HSP d.o.o., Radićeva 12, 10000 Zagreb, fax-porukom na broj 01/4929-676 ili na e-mail blagajnahsp@h.s.p.t-com.hr, najkasnije do 15. travnja. Obavijest o prihvaćenim rezervacijama bit će dostavljena svakom podnositelju prijave pisanim putem i sadržavat će sve informacije potrebne za realizaciju ljetovanja. Cijene smještaja za turističku sezonu 2013. godine bit će istovjetne s prošlogodišnjima, ali za razliku od prethodnih godina, raspored smjena je određen na osnovi 7 noćenja. Smjene gostiju bit će isključivo ponedjeljkom. Ostale informacije vezane uz pravila o korištenju naših odmarališnih objekata, sa svim cijenama smještaja, možete potražiti na našoj internetskoj stranici www.sindikat-hsp.hr ili upitati na telefonske brojeve 01/4686-087 i 098/298-817.